firma

Od czego zależy efektywność spółki?

Efektywność pracy zależy od bardzo wielu czynników. Wiele osób pracuje kilka godzin na to, co inni wykonują w czasie dwóch dni pracy. Nie każdy jest tak samo utalentowany, czy ma tyle samo czasu na takie samo zadanie do zrobienia, lecz o efektywności świadczy nie tylko termin zrobienia powierzonego zadania, ale samo podejście do niego. Wiele ludzi pracuje nieefektywnie, ponieważ źle organizuje termin swojej pracy. Dużo osób przychodząc do pracy czyta kalendarz oraz notatki i opracowuje plan pracy na dany dzień, niestety często się zdarza, że wynikną jakieś sytuacje, które należy rozwiązać od razu, ale mimo to opracowanie planu pracy jest świetnym sposobem, aby pracować lepiej, ponieważ nie trzeba poświęcać czasu na sprawdzanie co jeszcze należy wykonać, skoro ma się pod ręką wypisany na przykład w punktach plan pracy na dany dzień. Taki plan dnia nie musi być bardzo dokładny, mogą to być hasła które określają co trzeba zrobić np. dokumenty, sprawdzić pocztę czy napisać do klienta Z. w taki sposób praca jest o wiele sprawniejsza. O wydajności można też mówić wtedy, gdy wykonywana przez pracowników praca jest nie tylko zrobiona terminowo, ale także rzetelnie i według wskazówek. Dzięki temu i przedsiębiorstwo, i jej klienci będą zadowoleni z pracy włożonej w realizacje tego zajęcia. Sporo ludzi nie pracuje wydajnie, bowiem nie lubi swojej pracy lub uważa, że obowiązki mu powierzone są za łatwe. Aczkolwiek sporo jednostek inwestuje na przykład w szkolenia ISO i dzięki temu wdraża nowe normy zarządzania jakością w firmie. Wdrożenia ISO czy audyty ISO nie są łatwe, ale wdrażania takiego projektu w życie może dać pracownikom motywację do lepszej pracy, ponieważ będzie to wpływać na ocenę ogólną danej firmy i jej wartość, co może także przenieść się na pensje pracowników.